cengiz_insaat_web_ic_sayfa_karayolu

TÜRKİYE VE YURT DIŞINDA TAMAMLANAN VE DEVAM EDEN PROJELER KAPSAMINDA;

Karayolu toplam uzunluğu 1.250 km; yapımı devam eden ve tamamlanan tünel sayısı toplam 137 adet, toplam uzunluk 203 km. Köprü ve viyadük sayısı 346 adet, toplam köprü ve viyadük uzunluğu 51 km.

Karadeniz Sahil Yolu, Genç-Servi Yolu, İstanbul-Şile-Ağva Yolu gibi pek çok başarılı projeye imza atan Cengiz İnşaat, aynı başarı ivmesini yurt dışı projeleriyle de yakaladı. Şirket; Kazakistan’da, Bosna Hersek’te, Bulgaristan’da ve Irak’ta otoyollar inşa etti. Cengiz İnşaat’ın bugüne kadar yurt dışında tamamladığı projeler arasında; Kazakistan’daki Aktobe-Martuk yolu, Bulgaristan’daki Ljulin-Daskalovo Otoyolu, Erbil’deki Altunkopri Yolu, Bosna-Hersek’teki Suhodol-Vlakavo-Tarcin Otoyolu yer alıyor.

YURT DIŞI KARAYOLU PROJELERİ

  • Zhetybay – Zhanaozen Kesimi Yolu,
    Kazakistan
    Tamamlanma tarihi, Aralık 2018
%1
  • Aktau-Beineu Yolu Lot 1,
    Kazakistan
    Tamamlanma tarihi, Eylül 2017
%100
  • Aktau-Beineu Yolu Lot 2,
    Kazakistan
    Tamamlanma tarihi, Eylül 2017
%100
  • Otar-Blagoveshchenka Yolu Lot 2,
    Zhambyl-Kazakistan
    Tamamlanma tarihi, Temmuz 2015
%100
  • Vlakovo-Lepenica Otoyolu Lot 3,
    Saraybosna-Bosna Hersek
    Tamamlanma tarihi, Kasım 2014
%100

E5 Avrupa Otoyolu’nun bir parçası olan 5C Koridoru Budapeşte’yi Osijek-Sarajevo üzerinden Hırvatistan’ın Ploçe Limanı’na bağlamaktadır. Toplam 667 km’lik erişim kontrollü koridorun 337 km’lik kısmı Bosna ve Hersek’ten, 110 km’lik kısmı Hırvatistan’dan ve 220 km’lik kısmı Macaristan’dan geçmektedir. 5C Koridoru üzerinde yer alan ve bu koridorun en zorlu kısımlarından olan Vlakovo-Tarçin kesimi firmamız tarafından 2014 yılında tamamlanarak hizmete açılmıştır. ​

  • Lepenica-Suhodol Otoyolu Lot 2,
    Saraybosna-Bosna Hersek
    Tamamlanma tarihi, Ekim 2014
%100

E5 Avrupa Otoyolu’nun bir parçası olan 5C Koridoru Budapeşte’yi Osijek-Sarajevo üzerinden Hırvatistan’ın Ploçe Limanı’na bağlamaktadır. Toplam 667 km’lik erişim kontrollü koridorun 337 km’lik kısmı Bosna ve Hersek’ten, 110 km’lik kısmı Hırvatistan’dan ve 220 km’lik kısmı Macaristan’dan geçmektedir. 5C Koridoru üzerinde yer alan ve bu koridorun en zorlu kısımlarından olan Vlakovo-Tarçin kesimi firmamız tarafından 2014 yılında tamamlanarak hizmete açılmıştır.

 
  • Suhodol-Tarçın Otoyolu Lot 1,
    Saraybosna-Bosna Hersek
    Tamamlanma tarihi, Ekim 2014
%100

E5 Avrupa Otoyolu’nun bir parçası olan 5C Koridoru Budapeşte’yi Osijek-Sarajevo üzerinden Hırvatistan’ın Ploçe Limanı’na bağlamaktadır. Toplam 667 km’lik erişim kontrollü koridorun 337 km’lik kısmı Bosna ve Hersek’ten, 110 km’lik kısmı Hırvatistan’dan ve 220 km’lik kısmı Macaristan’dan geçmektedir. 5C Koridoru üzerinde yer alan ve bu koridorun en zorlu kısımlarından olan Vlakovo-Tarçin kesimi firmamız tarafından 2014 yılında tamamlanarak hizmete açılmıştır. ​

  • Aktobe-Martuk Yolu,
    Aktobe-Kazakistan
    Tamamlanma tarihi, Ekim 2013
%100

​​​​Kazakistan’ın Rusya ile sınırının olduğu kuzey bölgesinde yer alan Aktobe-Martuk Yolu, Batı Avrupa-Batı Çin Uluslararası Otoyolu’nun 102 km’lik bölümünü oluşturmaktadır.​

  • Ljulin-Daskalovo Otoyolu,
    Sofya-Bulgaristan
    Tamamlanma tarihi, Mayıs 2011
%100

​​”Ljulin Otoyolu Projesi, Sofya Çevre Yolu ile E-79 ve E871 karayolları arasında bir bağlantı oluşturmak amacıyla yapılmış 19 Km uzunluğunda olan bir otoyoldur. E-79 Güneyde Sofya’dan Yunanistan’a ana yol olup, Pan-Avrupa Ulaşım Koridoru IV’ün bir parçasını oluşturmaktadır. E-871 Sofya ile Eski Yugoslav Makedonya Cumhuriyeti (EYMC) arasındaki ana yol olup, Koridor VIII’in bir parçasını oluşturmaktadır.

Proje toplam 3 adet kavşak, 26 adet köprü – viyadük (4556 m) ve 3 adet tüneli (1270 m) kapsamaktadır. “​
  • Erbil-Altunkopri Yolu,
    Erbil Kuzey-Irak
    Tamamlanma tarihi, Mayıs 2010
%100

​​​​​​​Toplam yol uzunluğu 42,606 km (2 x 2 Şerit) olan projede 1.851.500 m3 toprak işleri –  (Kazı + Dolgu), 319.501 m3 alt temel ve temel tabakaları , 366.277 m2 bitümlü temel (12 cm) ve 357.733 m2 binder (7 cm) imalatı tamamlanmıştır.

YURT İÇİ KARAYOLU PROJELERİ

  • Gümüşhane Çevre Yolu,
    Gümüşhane-Türkiye
    Tamamlanma tarihi, Eylül 2020
%12

​​​​​​​Trabzon-Aşkale Yolunun (DAP) (DOKAP)önemli bir kesimini oluşturan 31 km uzunluğundaki Köstere Deresi- Gümüşhane Yolu’nun ikmal işleri ve bu yolun devamı şeklinde 11 km’lik Gümüşhane Geçiş Yolu sözleşme kapsamındadır. Proje kapsamında 3.000.000 m3 toprak işi, toplam 2.675 m uzunluğunda 13 Adet köprü, toplam 15.401 m uzunluğunda 22 Adet tünel, 700.000 ton alt temel ve temel tabakaları ve 400.000 ton bitümlü sıcak karışım imalatı vardır.​​

  • Köstere Deresi- Gümüşhane Yolu,
    Gümüşhane-Türkiye
    Tamamlanma tarihi, Eylül 2020
%12
  • Kuzey Marmara Otoyolu,
    Tamamlanma tarihi, Aralık 2018
%10
  • Maçka-Karahava Yolu,
    Trabzon-Türkiye
    Tamamlanma tarihi, Aralık 2018
%41
  • İstanbul-Şile-Ağva Yolu,
    İstanbul-Türkiye
    Tamamlanma tarihi, Aralık 2017
%100

​​​​​​Toplam yol uzunluğu 58,25 km olan projede 7.440.000 m3 kazı, 2×2.865 m köprü/viyadük, 2×2.985 m tünel, 860.000 ton bitümlü sıcak kaplama işleri bulunmaktadır. ​

  • Genç-Servi Yolu,
    Bingöl-Türkiye
    Tamamlanma tarihi, Aralık 2017
%100

​​​​Aşırı viraj ve dar yolları nedeniyle ulaşımın güçlükle sağlandığı Genç İlçesi’ne bağlı Servi Beldesi’ne bu proje ile çok daha rahat ulaşılabilinecektir. Servi Beldesinin Genç-Diyarbakır karayolu yol ayrımından itibaren toplamda 33 kilometrelik olan yolu 9,5 kilometre kısalmasıyla yol uzunluğu 23,5 kilometreye düşecektir.

  • Güzelceçay Dikmen Yolu,
    Sinop-Türkiye
    Tamamlanma tarihi, Aralık 2015
%100
  • Yakakent – Gerze Yolu,
    Sinop-Türkiye
    Tamamlanma tarihi, Aralık 2014
%100
  • Kemerhisar-Eminlik Otoyolu,
    Niğde-Türkiye
    Tamamlanma tarihi, Aralık 2010
%100
  • Çayeli-Ardeşen-Hopa Yolu,
    Artvin-Türkiye
    Tamamlanma tarihi, Nisan 2010
%100
​​​​​Doğu Karadeniz Sahil Yolunun, 77 km’lik kesimini oluşturan Çayeli-Ardeşen-Hopa Yolu işinin bedeli 717.132.722 $’dır.
Karadeniz Sahil Yolunun artan trafik kapasitesini karşılayacak projelerin en önemli kesimlerinden biri olan Çayeli – Ardeşen – Hopa Yolu, 2×2 şeritli (36 km) bölünmüş yol olup, şehir geçişleri 2×3 şeritli (41 km) toplam 77 km olarak projelendirilmiştir. 
Çayeli – Ardeşen – Hopa Yolu içerisinde, temellerinin büyük bir kısmı deniz içerisinde fore kazık olarak inşa edilen, toplam uzunluğu 4.292 m olan 67 adet öngermeli kiriş köprü yapılmıştır. ​
  • Hopa-Kemalpaşa-Sarp Yolu,
    Artvin-Türkiye
    Tamamlanma tarihi, Nisan 2003
%100

​​​​Hopa-Kemalpaşa-Sarp Yolu, 21 km uzunluğunda olup, Doğu Karadeniz Sahil Yolunun yapım şartları açısından en zor ve önemli kesimidir. Bu projede toplam uzunluğu 3.050 m olan 7 adet tünel bulunmaktadır. Proje 2003 yılında tamamlanmıştır.​

  • Akçaabat-Düzköy Yolu,
    Rize-Türkiye
    Tamamlanma tarihi, Aralık 1996
%100

​​​​​Toplam yol uzunluğu  25 Km (2 x 1 Şerit) olan projede 788.431 m3 toprak işi,  Temel  145.859 m3 temel-alttemel işi, 187.500 m2 üstyapı işleri gerçekleştirilmiştir.​

  • Çamlıhemşin-Ayder Ilıcası Yolu,
    Rize-Türkiye
    Tamamlanma tarihi, Temmuz 1995
%100

​​​​​​Toplam yol uzunluğu – 17,274 Km (2 x 1 Şerit) olan projede 1.838.126 m3 toprak işi, 110.721 m3 alttemel ve temel, 129.555 m2 üstyapı işleri gerçekleştirilmiştir.​