Karadeniz Sahil Yolu, Genç-Servi Yolu, İstanbul-Şile-Ağva Yolu gibi pek çok başarılı projeye imza atan Cengiz İnşaat, aynı başarı ivmesini yurt dışı projeleriyle de yakaladı. Şirket; Kazakistan’da, Bosna Hersek’te, Bulgaristan’da ve Irak’ta otoyollar inşa etti. Cengiz İnşaat’ın bugüne kadar yurt dışında tamamladığı projeler arasında; Kazakistan’daki Aktobe-Martuk yolu, Bulgaristan’daki Ljulin-Daskalovo Otoyolu, Erbil’deki Altunkopri Yolu, Bosna-Hersek’teki Suhodol-Vlakavo-Tarcin Otoyolu yer alıyor.
TÜRKİYE VE YURT DIŞINDA TAMAMLANAN VE DEVAM EDEN PROJELER KAPSAMINDA;
Karayolu toplam uzunluğu 1.608 km; yapımı devam eden ve tamamlanan tünel sayısı toplam 178 adet, toplam uzunluk 288 km. Köprü ve viyadük sayısı 631 adet, toplam köprü ve viyadük uzunluğu 91 km.
YURT DIŞI KARAYOLU PROJELERİ
- Zhetybay – Zhanaozen Kesimi Yolu LOT 2,
Kazakistan
Tamamlanma tarihi, Aralık 2019
- Aktau-Beineu Yolu Lot 1,
Kazakistan
Tamamlanma tarihi, Eylül 2017
- Aktau-Beineu Yolu Lot 2,
Kazakistan
Tamamlanma tarihi, Eylül 2017
- Otar-Blagoveshchenka Yolu Lot 2,
Zhambyl-Kazakistan
Tamamlanma tarihi, Temmuz 2015
- Vlakovo-Lepenica Otoyolu Lot 3,
Saraybosna-Bosna Hersek
Tamamlanma tarihi, Kasım 2014
E5 Avrupa Otoyolu’nun bir parçası olan 5C Koridoru Budapeşte’yi Osijek-Sarajevo üzerinden Hırvatistan’ın Ploçe Limanı’na bağlamaktadır. Toplam 667 km’lik erişim kontrollü koridorun 337 km’lik kısmı Bosna ve Hersek’ten, 110 km’lik kısmı Hırvatistan’dan ve 220 km’lik kısmı Macaristan’dan geçmektedir. 5C Koridoru üzerinde yer alan ve bu koridorun en zorlu kısımlarından olan Vlakovo-Tarçin kesimi firmamız tarafından 2014 yılında tamamlanarak hizmete açılmıştır.
- Lepenica-Suhodol Otoyolu Lot 2,
Saraybosna-Bosna Hersek
Tamamlanma tarihi, Ekim 2014
E5 Avrupa Otoyolu’nun bir parçası olan 5C Koridoru Budapeşte’yi Osijek-Sarajevo üzerinden Hırvatistan’ın Ploçe Limanı’na bağlamaktadır. Toplam 667 km’lik erişim kontrollü koridorun 337 km’lik kısmı Bosna ve Hersek’ten, 110 km’lik kısmı Hırvatistan’dan ve 220 km’lik kısmı Macaristan’dan geçmektedir. 5C Koridoru üzerinde yer alan ve bu koridorun en zorlu kısımlarından olan Vlakovo-Tarçin kesimi firmamız tarafından 2014 yılında tamamlanarak hizmete açılmıştır.
- Suhodol-Tarçın Otoyolu Lot 1,
Saraybosna-Bosna Hersek
Tamamlanma tarihi, Ekim 2014
E5 Avrupa Otoyolu’nun bir parçası olan 5C Koridoru Budapeşte’yi Osijek-Sarajevo üzerinden Hırvatistan’ın Ploçe Limanı’na bağlamaktadır. Toplam 667 km’lik erişim kontrollü koridorun 337 km’lik kısmı Bosna ve Hersek’ten, 110 km’lik kısmı Hırvatistan’dan ve 220 km’lik kısmı Macaristan’dan geçmektedir. 5C Koridoru üzerinde yer alan ve bu koridorun en zorlu kısımlarından olan Vlakovo-Tarçin kesimi firmamız tarafından 2014 yılında tamamlanarak hizmete açılmıştır.
- Aktobe-Martuk Yolu,
Aktobe-Kazakistan
Tamamlanma tarihi, Ekim 2013
Kazakistan’ın Rusya ile sınırının olduğu kuzey bölgesinde yer alan Aktobe-Martuk Yolu, Batı Avrupa-Batı Çin Uluslararası Otoyolu’nun 102 km’lik bölümünü oluşturmaktadır.
- Ljulin-Daskalovo Otoyolu,
Sofya-Bulgaristan
Tamamlanma tarihi, Mayıs 2011
”Ljulin Otoyolu Projesi, Sofya Çevre Yolu ile E-79 ve E871 karayolları arasında bir bağlantı oluşturmak amacıyla yapılmış 19 Km uzunluğunda olan bir otoyoldur. E-79 Güneyde Sofya’dan Yunanistan’a ana yol olup, Pan-Avrupa Ulaşım Koridoru IV’ün bir parçasını oluşturmaktadır. E-871 Sofya ile Eski Yugoslav Makedonya Cumhuriyeti (EYMC) arasındaki ana yol olup, Koridor VIII’in bir parçasını oluşturmaktadır.
- Erbil-Altunkopri Yolu,
Erbil Kuzey-Irak
Tamamlanma tarihi, Mayıs 2010
Toplam yol uzunluğu 42,606 km (2 x 2 Şerit) olan projede 1.851.500 m3 toprak işleri – (Kazı + Dolgu), 319.501 m3 alt temel ve temel tabakaları , 366.277 m2 bitümlü temel (12 cm) ve 357.733 m2 binder (7 cm) imalatı tamamlanmıştır.
YURT İÇİ KARAYOLU PROJELERİ
- Trabzon – Aşkale (DAP)(DOKAP) Yolu Maçka – Karahava Arası ,
Gümüşhane, Türkiye
Tamamlanma tarihi, Mart 2023
Yol Uzunluk: 16,83 km
Yol Standard/Genişlik: 2×2 / 10 – 22 m
Köprü-Viyadük Adet/Uzunluk/Alan: 21 Adet / 1.677 m / 16.770 m²
Tünel Adet/Uzunluk: 7 Adet / 8.735 m
Aç-Kapa Tünel Adet/Uzunluk: 6 Adet / 961 m
- Gümüşhane Çevre Yolu,
Gümüşhane-Türkiye
Tamamlanma tarihi, Mayıs 2019
Trabzon-Aşkale Yolunun (DAP) (DOKAP)önemli bir kesimini oluşturan 31 km uzunluğundaki Köstere Deresi- Gümüşhane Yolu’nun ikmal işleri ve bu yolun devamı şeklinde 11 km’lik Gümüşhane Geçiş Yolu sözleşme kapsamındadır. Proje kapsamında 3.000.000 m3 toprak işi, toplam 2.675 m uzunluğunda 13 Adet köprü, toplam 15.401 m uzunluğunda 22 Adet tünel, 700.000 ton alt temel ve temel tabakaları ve 400.000 ton bitümlü sıcak karışım imalatı vardır.
- Köstere Deresi- Gümüşhane Yolu,
Gümüşhane-Türkiye
Tamamlanma tarihi, Ekim 2017
- Kuzey Marmara Otoyolu,
Tamamlanma tarihi, Aralık 2020
- İstanbul-Şile-Ağva Yolu,
İstanbul-Türkiye
Tamamlanma tarihi, Aralık 2017
Toplam yol uzunluğu 58,25 km olan projede 7.440.000 m3 kazı, 2×2.865 m köprü/viyadük, 2×2.985 m tünel, 860.000 ton bitümlü sıcak kaplama işleri bulunmaktadır.
- Genç-Servi Yolu,
Bingöl-Türkiye
Tamamlanma tarihi, Aralık 2018
Aşırı viraj ve dar yolları nedeniyle ulaşımın güçlükle sağlandığı Genç İlçesi’ne bağlı Servi Beldesi’ne bu proje ile çok daha rahat ulaşılabilinecektir. Servi Beldesinin Genç-Diyarbakır karayolu yol ayrımından itibaren toplamda 33 kilometrelik olan yolu 9,5 kilometre kısalmasıyla yol uzunluğu 23,5 kilometreye düşecektir.
- Güzelceçay Dikmen Yolu,
Sinop-Türkiye
Tamamlanma tarihi, Aralık 2015
- Yakakent – Gerze Yolu,
Sinop-Türkiye
Tamamlanma tarihi, Aralık 2014
- Kemerhisar-Eminlik Otoyolu,
Niğde-Türkiye
Tamamlanma tarihi, Aralık 2010
- Çayeli-Ardeşen-Hopa Yolu,
Artvin-Türkiye
Tamamlanma tarihi, Nisan 2010
- Hopa-Kemalpaşa-Sarp Yolu,
Artvin-Türkiye
Tamamlanma tarihi, Nisan 2003
Hopa-Kemalpaşa-Sarp Yolu, 21 km uzunluğunda olup, Doğu Karadeniz Sahil Yolunun yapım şartları açısından en zor ve önemli kesimidir. Bu projede toplam uzunluğu 3.050 m olan 7 adet tünel bulunmaktadır. Proje 2003 yılında tamamlanmıştır.
- Akçaabat-Düzköy Yolu,
Rize-Türkiye
Tamamlanma tarihi, Aralık 1996
Toplam yol uzunluğu 25 Km (2 x 1 Şerit) olan projede 788.431 m3 toprak işi, Temel 145.859 m3 temel-alttemel işi, 187.500 m2 üstyapı işleri gerçekleştirilmiştir.
- Çamlıhemşin-Ayder Ilıcası Yolu,
Rize-Türkiye
Tamamlanma tarihi, Temmuz 1995
Toplam yol uzunluğu – 17,274 Km (2 x 1 Şerit) olan projede 1.838.126 m3 toprak işi, 110.721 m3 alttemel ve temel, 129.555 m2 üstyapı işleri gerçekleştirilmiştir.